сряда, 4 април 2018 г.

Пълнени шоколадови яйца

За Великден този път реших да експериментирам с форми от силикон за яйца. Всичко добре, обаче се оказа такава твърда форма, че ми даде голям зор да ги извадя. Ще търся друга или това ще са първите и последните. Да не говорим, че не намерих малки форми и яйцата ми са направи щраусови. Продукти: 2 черни шоколада 1 пакет меки бисквити 1 к.ч. печени орехи 1/2 п. меко масло от 125 гр. 2 с.л. пудра захарзахар 1/2 бял шоколад
Приготвяне: Шоколад и половина се разтопяват на водна баня, без водата да завира! Сваля се от котлона и се добавя другата половина от шоколада. Разбърква се до гладкост. Формите се намазват с плътен слой и слагат в хладилника за около 10 минути. Процедурата се повтаря 3 пъти. Мажем, в хладилника и пак. В това време натрошаваме на ситно бисквитите, добавяме смлените орехи, маслото, захарта и разтопения бял шоколад. И тази смес слагаме за 10 минути в хладилник, защото иначе сместа ще се разпадне при лепенето на яйцата. Слагаме във всяка извадена шоколадова половинка пълнеж. Всяка поставяме за кратко с ръбчетата надолу върху леко затоплен тиган и веднага лепим с другата. поставяме в хладилник. Нещо важно! Работим с ръкавици, а аз видях при някой от готвачите, че за студени ръце през цялото време въртиш в ръцете си ледено кенче от бира или безалкохолно за да не се топи яйцето в ръцете ти. Това е.
Да ви е сладко!

1 коментар:

  1. Траянче,
    не съм правила такива яйца, но мисля,че лесно ще се извадят когато се придобие опит.А и формите според мен трябва предварително да се намажат с мазнина.Пробвай различни варианти и със сигурност ще се намери най - удачния.Чудесни са яйчицата ти съдейки по снимките .
    Поздрави и весел Великден !

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)