вторник, 19 септември 2017 г.

Донъти




Вече ги има навсякъде в големите вериги и децата често посягат към тях, но на мен нещо не ми допада вкусът им. Като всичко купешко си имат характерните миризма и вкус на химия/ за мен/. Затова реших да ги приготвя у дома. В интернет има много рецепти, но аз направих компилация.

Продукти:

300 мл. прясно мляко
2 с.л. захар
60 мл. олио
1/2 кубче мая или 1 пакетче суха
1 яйце
1 ванилия
Брашно за меко, нелепнещо тесто/ или ако течностите са около 350- 400 мл. брашното е два пъти повече/


Приготвяне:

Маята се разтваря в топлото мляко заедно със захарта, добавят се олиото, разбитото яйце и ванилията. Постепенно се прибавя брашното и омесва тесто. Аз слагам всичко в хлебопекарната и щом стане хомогенно тесто я спирам, за да втаса за около 15-20 минути. Не му трябва повече, защото пак ще втасва.

Тестото се разточва на набрашнена повърхност с дебелина около 1 см. Изрязват се кръгчета с чашка или формичка, а в средата по- малки. Отново се оставят да втасат. Покрийте с кърпа или свежо фолио. Пържим в повечко мазнина на не много силна степен, за да не останат сурови отвътре. Щом станат златисти от едната страна, обръщаме ги и от другата.

Оставяме да изстинат и сега вече решаваме дали ще ги пълним с крем, само ще поръсим с пудра захар или ще полеем с разтопен шоколад.

У дома няма кой да чака да се прави крем, обаче за шоколад чакат :) Докато поничките изстиват, разтопявам на водна баня един шоколад, слагам върху всяка и декорирам, с каквото имам под ръка. Това е.
Да ви е сладко!

5 коментара:

  1. Траянче,
    много красиви гевречета.Сестра ми прави подобни.Твоите са наистина великолепни особено тези с шоколада.Ще пробваме и твоята рецепта.
    Поздрави и лека и спорна седмица !

    ОтговорИзтриване
  2. Вземи да донесеш, знаеш къде :)
    Аз мога всеки ден да ям тестени изделия с шоколад ;)
    Гуш!

    ОтговорИзтриване
  3. Разкошно изглеждат, Траянче
    и наистина ще бъде трудно да се чака...
    Благодаря, поздрави и вдъхновени есенни дни!

    ОтговорИзтриване
  4. По-красиви са и от купешките, а че са вкусни не се съмнявам :)

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесни, Траянче!
    И аз не обичам готовите!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)